Israel, 6 september 2017

Geachte lezer,

Om vandaag een nieuwsbrief samen te stellen is niet eenvoudig. Er is weinig door te geven. Maar wat er op papier is te zetten is onvoorstelbaar.
De test van Noord-Korea met het afschieten van raketten en mortieren op afstand en mogelijk met atoomkoppen, het optreden van de islam en de consequenties van de BDS (Boycott, Divestment en Sanctions) kan leiden tot oorlog, evenals religieuze problemen en Israelische politieke moeilijkheden.
Wanneer de landen in de wereld op bepaalde gebieden niet gaan samenwerken en zich voornamelijk blijven bezighouden met interne onderwerpen, dan gaan we een vreemde, eigenlijk onaanvaardbare toekomst tegemoet.
Er gaat geen dag voorbij of een terreuraanslag heeft plaats gevonden. Dat kan door een georganiseerde groep zijn uitgevoerd, maar ook door 1 of 2 jongeren. Wel steeds door moslims, die maar al te vaak door sjeiks worden opgehitst om christenen en Joden te vermoorden.

Het is 5 september 45 jaar geleden dat tijdens de Olympische Spelen 12 Israelische leden van de ploeg werden vermoord. Een schokkende zaak waar wij allen toch wel wat van geleerd hebben. Dat we echter vandaag toch nog geen hardere maatregelen nemen is een vreemde zaak. Continue reading