Israel, 16 maart 2018

Geachte lezer,

Zoals in eerder gestuurde Focussen doorgegeven, was het mij niet mogelijk een “normale” focus samen te stellen en te versturen. Ik hoop dat dit wel weer mogelijk zal zijn over 2 weken.
Ik was erg onder de indruk van de reacties op het gooien van een steen tegen de ruit van een kosher restaurant in Amsterdam. Aangezien zelfs de gemeenteraad nu een motie heeft aangenomen, mogen we concluderen dat Israel aan de stad en het hele land een goede bondgenoot heeft.
Het is dus eigenlijk bijzonder om als Nederlander in Israel te wonen.

Het is ook bijzonder positief om te concluderen dat Israel economisch en politiek een sterk land is geworden. Jammergenoeg is niets helemaal volmaakt. We denken ondermeer aan de beveiliging. Ook al zijn we sterk, er zijn nog steeds momenten van angst. Hulp blijft nodig. Kijk deze toegevoegde beelden in Sderot en omgeving: https://www.youtube.com/watch?v=MnKGaPpyygI (een video van onze website…).

Over 14 dagen is het Pesach (Joods Pasen). Ik doe een dringend beroep op u om stichting Lechaim te steunen, opdat wij in het bijzonder de slachtoffers van terreur Pesach kunnen laten vieren zoals dat officieel is voorgeschreven.
Namens het bestuur oprechte dank,
Harry.

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)

Wekelijks ontvangt u gratis de Focus met nieuws uit Israel, en soms vragen wij u om het werk onder slachtoffers van terreur te steunen. U kunt ons regelmatig steunen door zelf een periodieke overboeking in te stellen in uw Internetbankieren. U kunt dan zelf de termijn en het bedrag instellen en veranderen wanneer u dat wilt.