Israel, 17 september 2017

Geachte lezer,

Vandaag geen politiek artikel. Het motief is toch wel mijn bezoek aan Nederland, waar ik weer veel bijzondere mensen heb mogen ontmoeten.

Vorige week hebben we al aandacht besteed aan Rosh Hashana, Joods Nieuwjaar, dat wij vieren op 21/9 en 22/9.
Over enkele dagen is de meest speciale dag van het Joodse jaar: Jom Kippoer, Grote Verzoendag.

Ik ontving een bijzondere omschrijving over deze dag van Nelli van den IJssel, een heel actieve medewerkster van onze stichting.
Zie het artikel hieronder.

Aangezien dit dus een feestmaand is, vandaag geen politiek.

Wel wil ik onze Lechaim-opdracht onder uw aandacht brengen. Laten we niet alleen gedenken en vieren, maar ook praktische inhoud geven aan onze opdracht om de te vele slachtoffers van terreur de hand reiken. Wij mogen hen niet vergeten.

Wij wensen hen die de dagen vieren: chag sameach. En hen, evenals onze goede vrienden: geniet met ons mee en vergeet onze bankrekening niet.

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)
* Stichting Lechaim heeft de ANBI status.

Wekelijks ontvangt u gratis de Focus met nieuws uit Israel, en soms vragen wij u om het werk onder slachtoffers van terreur te steunen. U kunt ons regelmatig steunen door zelf een periodieke overboeking in te stellen in uw Internetbankieren. U kunt dan zelf de termijn en het bedrag instellen en veranderen wanneer u dat wilt.