Israel, 13 november 2018

Geachte lezers,

Eindelijk is de winter aangebroken in Israël. In het zuiden regent het, en niet zo’n klein beetje. Daar zouden we blij mee moeten zijn. Het zijn alleen geen regendruppels. Het regent er raketten. In twee dagen zijn er al meer dan vijfhonderd vanuit Gaza op Israël afgevuurd.

Ik kreeg net een telefoontje van onze Odelia Ben Porat uit Sderot, de plaats die vlakbij de grens met Gaza ligt. Wij werken al jaren samen met haar en haar stichting Reut. We helpen financieel waar mogelijk. “Harry, het is hier een gekkenhuis. Om de paar minuten en soms om de paar seconden gaat het alarm. De raketten vallen overal. We hebben hier al veel meegemaakt, maar dit keer is wel heel erg. De kinderen in Sderot verblijven nu continu in de schuilkelders. Traumatisch voor ze. Ze hebben afleiding nodig…”

Dan wordt de telefoonlijn verbroken. Waarschijnlijk is er weer een alarm en zoekt Odelia een veilige beschutting. Ik probeer haar terug te bellen, maar ze neemt niet op. Ik wil wat doen en besluit deze mail aan u te sturen.

Help ons Odelia en de kinderen in Sderot te steunen. De kinderen hebben afleiding nodig…
Stort op onze rekening, zodat we Sderot kunnen verrassen met speelgoed en spelletjes en kunnen zorgen voor de broodnodige afleiding.

Ik wens u shalom en moge het snel rustig worden in het zuiden van ons land,

Stichting LeChaim – IBANNUMMER: NL87RABO0117723800