Beste vrienden,

Allereerst dank aan diegenen, die mij tot nu toe benaderd hebben om te horen hoe het met mijn gezondheid is. Ik neem maar aan dat de meesten in deze tijd op vakantie zijn. Dat is ook duidelijk te merken in het verkeer.

Hoewel er iedere dag wel iets onaangenaams gebeurt, is dat gelukkig toch maar beperkt. Onze Premier Netanyahu is een goede leider en hij reageert steeds daar waar dat voor de Arabieren nodig is.
We leven in een warm land en de veiligheid van onze kinderen is echt een probleem. Zij spelen buiten en moeten jammer genoeg toch de hele dag beschermd worden. Daarom is het toch zo jammer dat Palestijnen en Arabieren tot nu toe geen vrede met Israel hebben willen sluiten.

Onze Premier heeft alles gedaan en doet nog steeds acceptabele voorstellen om met de Palestijnen vrede te sluiten. Maar met alle respect moeten we helaas toch stellen dat zij menen dat ook Israel Palestijns gebied is. Zij vergeten dat de grenzen van Israel in het Zuiden de Rode Zee, en in het Westen het meer van Galilea is. En over het hele land wonen en spelen kinderen.
De meeste Israeli’s vinden dat de terroristische organisatie Hamas zou moeten worden uitgeroeid. Ze zijn het dus niet eens met de huidige regering. De Palestijnen zouden Israel moeten erkennen, volgens de Israelische regering.

Amerika heeft de zakelijke relatie met China verbeterd, hoewel ze niet blij zijn met de tarieven, maar de sfeer is duidelijk positief.
Engeland heeft een nieuwe premier, Boris Johnson, en hij is duidelijk pro-Israel.

Namens onze stichting LECHAIM doe ik een beroep op u om ons financieel te steunen, zodat wij de slachtoffers van terreur kunnen steunen. Dank bij voorbaat. En hebt u belangstelling om ons te helpen in ons werk, geef mij dan een berichtje.

Shalom
Harry N.