Beste vrienden,

Onderstaand bericht heb ik ontvangen van Odelia Ben Porat, al jaren mijn contactpersoon in Sderot, waar nog steeds de raketten vrijwel dagelijks vallen en hulp noodzakelijk blijft.
Ondanks dat ik u een aantal weken geleden heb laten weten met stichting Lechaim te stoppen, blijft het werk hard nodig. Volgende week heb ik een ontmoeting met Odelia om te bespreken hoe we dit belangrijke werk kunnen voortzetten, maar dan direct via haar.

Ik heb het bericht van Odelia voor u vertaald.

Beste vrienden van Sderot,

Mijn naam is Odelia Ben Porat, ik ben getrouwd en moeder van zes kinderen en ik woon sinds dertien jaar in Sderot en ben directeur bij stichting Reut Sderot. Al ruim tien jaar ondersteunt onze dierbare Harry Nihom ons en begeleidt hij financieel onze activiteiten in Sderot ten behoeve van de kinderen en het welzijn van de bewoners van Sderot. Hij heeft dat altijd gedaan met grote liefde en toewijding, Dat was hartverwarmend en heeft ons de kracht gegeven om te leven onder de moeilijke omstandigheden van continue bestokingen. Ik ben trots op het vertrouwen dat Harry Nihom mij en de organisatie die ik vertegenwoordig heeft gegeven. Het spijt me enorm dat hij zijn belangrijke werk voor het volk van Israel niet kan voortzetten. Ik zou zeer vereerd zijn om uw contactpersoon in Israel te worden en dat zal mij grote voldoening geven. Vooral omdat de mensen in Sderot en omgeving het zo hard nodig hebben. Binnenkort zal ik hier met Harry Nihom over praten.
Odelia Ben Porat
Directeur samenwerkingen
Reut-Sderot Association

Dear Friends of Sderot,
My name is Odelia Ben Porat, married, mother of six children and have been a resident of Sderot for the last 13 years. I have been serving as the Director of Partnerships at Reut Sderot. It has been over a decade now that our dear Harry Nihom has supported and accompanied us in our activities in Sderot on behalf of the children of the city and for the overall welfare of the residents of Sderot. He has always done so with great love and concern that has continually warmed our hearts and strengthened us in coping with the great difficulty of living under perpetual fire. Harry Nihom made great efforts to raise funds for our activities here in Sderot, and even when the going was rough he never complained. I feel great pride in the trust that Harry Nihom has shown me and in the organization that I represent. I am indeed sorry that he cannot continue his important activities for the people of Israel. I would be honored and please to act as your contact person in Israel, and especially because in Sderot and surroundings we need it so very much. Soon I will talk with Harry Nihom about this.
Sincerely yours,
Odelia Ben Porat