Beste lezers,

Ik wens u een goed en gezond 2020.

Zoals ik u eerder vermeldde, werk ik nu rechtstreeks met Odelia Ben Porat van stichting Reut in Sderot. Het geld dat u overmaakt, komt direct bij haar. Overal in het land regent het pijpenstelen, maar in Sderot is het een regen van raketten. Hulp is en blijft daar hard nodig. Iedere raketaanslag zorgt voor nieuwe slachtoffers van terreur. We kunnen en mogen onze steun niet stoppen.

• De afgelopen dagen heeft het in de rest van het land veel geregend. Het meer van Tiberias is meer dan 10 cm gestegen. Ik kan me niet herinneren ooit zulk een storm te hebben meegemaakt. Het regende gedurende twee dagen. Voor het droge land was dat nodig. Onze Lieve Heer staat ons bij, ook hierin.
  • Wij mogen blij zijn dat Bibi Netanjahu in zijn partij de meerderheid heeft gekregen om de leiding van de Likoed te behouden. Hij is de man die alles doet om niet alleen rust in het land te hebben, maar ook langs de grenzen. Hij geeft opdracht om de afvuurplaatsen van de raketten te bombarderen. Hij is ook de man, die een beleid heeft waardoor Moslimlanden met Israel op politiek en commercieel gebied willen samenwerken.
  • Amerika heeft op 28/12 Israel gesteund. Amerikaanse vliegtuigen hebben meer dan 30 raketten afgeschoten op drie plaatsen van de Islam.
  • Op zondag 22/12 stak de burgemeester van Antwerpen ter gelegenheid van Chanoeka de eerste kaars aan op het Operaplein aan. Een mooi en solidair gebaar naar de Belgische Joodse gemeenschap. In Israël stak Bibi de eerste kaars aan samen met de Amerikaanse ambassadeur.
  • Bibi is naar Griekenland om te onderhandelen met Griekse en Cyprioot leiders.
    Vanwege de strubbelingen rondom zijn persoon, heeft Bibi al zijn ministeriële functies neergelegd, behalve zijn premierschap.
  • De moord op Qassam Suleimann op 2 januari door een USA raket is niet overal met gejuich ontvangen. In de wereld worden, vooral bij Amerikaanse instanties, veiligheidsmaatregelen genomen.
  • In Zweden wordt het antisemitisme groter en Joden durven niet meer voor hun afkomst uit te komen. Vooral in Malmo.
  • In Duitslands zijn twee Nazi’s opgepakt die veertig grafstenen hebben besmeurd.

Ik doe wederom een beroep op u om ons te helpen Sderot en omgeving financieel te steunen. Wilt u hierover meer weten of wilt u een spreekbeurt organiseren, neem dan contact op met mij (nihom@012.net.il).

Ik wens u een goed weekend, shabbat shalom en een mooie zondag,
Harry Nihom

Doneer op: http://en.reut-sderot.org.il