Beste lezers,

Het was gisteren wel een bijzondere dag.
Onze dochter Malka had voor haar jarige moeder iets bijzonders georganiseerd.
Vanwege het coronavirus mogen we, net zoals iedereen, de deur niet uit. Dus kwam de muziek bij ons thuis. Als verrassing kwam de Israëlische fluitist Arik voor haar spelen.
Kijk hier de video: https://www.youtube.com/watch?v=5OEcVXWh3As

Hij nam ooit deel aan het legerorkest dan optrad in Nederland voor de stichting Beth Halochem. Ik heb het dan over ongeveer vijfendertig jaar geleden. Het orkest speelde in zeven verschillende plaatsen in Nederland onder leiding van de bekende dirigent Graziani. Het was een gigantische operatie qua beveiliging, overnachting en vervoer.
Het was de basis voor de latere stichtingen Chai en LeChaim.

Ik blijf het moeilijk vinden dat we niet voldoende bestuurders en/of actievelingen kunnen vinden. Vergeet niet dat onze stichting werkt voor diegenen die zich inzetten voor het bestaan van Israël en het Joodse volk.

Dagelijks ontvang ik vele honderden e-mails en lees ik het nieuws door om u op te hoogte te houden. Het was mijn plan om naar Nederland te komen en spreekbeurten te houden, samen met fluitist Arik. Maar door het corona virus is het niet toegestaan bijeenkomsten te houden en te vliegen.

Na vele jaren actief te zijn geweest, is het nu tijd voor een nieuw bestuur. Dus houd ik me nu bezig om nieuwe mensen te vinden. Help me daarmee.

En uiteraard ga ik door met het binnenhalen van donaties voor de slachtoffers van terreur.
Laat wat van u horen,

U allen een prettige week gewenst en bij voorbaat dank voor uw donatie
Harry Nihom

Uw bijdrage kunt u overmaken op Stichting Lechaim, rekeningnummer NL87RABO0117723800