Israel, 26 maart 2019

De overvloed van regen is gestopt. Het land had het nodig, hard nodig. Maar nu heeft Israel te maken met een ander soort regen. Een die het land NIET nodig heeft. Vanuit Gaza: een eindeloze regen van raketten. Een huis in het centrum van Israel werd geraakt, er vielen gewonden. En aan de grens met Gaza zitten weer duizenden families in schuilkelders. Scholen zijn gesloten en het openbare leven staat weer even stil.

Ook in Sderot werd een huis geraakt. We ontvingen een kort bericht hierover van Odelia: “…We wennen hier nooit aan. Het is weer een hel en steeds hollen voor ons leven. Gisteren hadden we om de paar minuten alarm, en dat betekent weer een raket, en weer een raket…”

Lieve mensen, juist nu is uw hulp hard nodig! Help ons hen helpen. Zij hebben geen keuze, u en ik wel: wij kunnen helpen.

Shalom,

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)