Netanya – incidentele steun

Terwijl dit overzicht samengesteld werd, ontvingen we een verzoek uit Zuid Afrika van stichting DIVOTE  om een aantal families in Israel voor de komende Joodse feestdagen te helpen. Divote zorgt voor kleding en speelgoed, maar kan geen geld overmaken. Dus reiken we elkaar de hand.

Er zijn  meerdere eenmalige problemen. Bij ons staat de deur steeds open. Als u mede zorgt voor de financiele mogelijkheden, dan  zijn wij in staat mensen een beter leven te geven.

Netanya

In deze stad en haar omgeving reiken wij de hand aan diverse families die door de gemeente naar ons zijn verwezen of door relaties met ons in contact zijn gekomen.

In eerste instantie verstrekken wij enveloppen met inhoud. Een en ander is afhankelijk van de samenstelling van de familie. In het verleden gaven wij voedselpakketten. De ervaring heeft ons geleerd dat een familie gelukkiger is met de mogelijkheid geld voor eigen noden te besteden en dat dit goed werkt.Verder is het mogelijk om families met kinderen een ander bedrag te geven dan alleenstaanden.

Wij steunen ook jongeren en ouderen, zodat ze door het volgen van een cursus een werkkring kunnen krijgen, Ondanks hun handicap, opgelopen tijdens een terreuraanslag.
Ons doel hierbij is  mee te werken aan de mogelijkheid om zo veel mogelijk in de dagelijkse maatschappij mee te draaien . Dat voorkomt een zwaardere trauma en helpt bij de genezing!