Beste mensen,

Vanuit een warm Israël, maar ik begrijp dat het bij u ook warm is, Shalom!

Allereerst wil ik u hartelijk danken voor uw donaties voor Sderot. Voor het Bat Mitswah feest van tien slachtoffertjes van terreur.

Maar we zijn er nog niet.

Door het coronavirus is het ook in Israël, net zoals de rest van de wereld, financieel niet makkelijk. Ook de diverse organisaties hebben het moeilijk. De komende weken zal ik een aantal van die organisaties bij u introduceren.

Deze week is dat het Shalva Nationaal Centrum waar kinderen, volwassen en ook soldaten met lichamelijke en fysieke problemen worden opgevangen en geholpen met allerlei therapieën.

De 16-jarige Eitan is een begaafd tekenaar. Toen Eitan naar school ging, werd hem en zijn ouders te verstaan gegeven dat hij nooit in staat zou zijn om zelfs maar een potlood vast te houden. Met toewijding en revalidatiebehandelingen is het Eitan gelukt zijn bewegingen en motorische vaardigheden te coördineren. Zo werd ontdekt dat hij goed kon tekenen. Eitan zit op de naschooltijd-activiteiten van Shalva en krijgt daar tekenles. Zo wordt zijn lichamelijke en geestelijke welzijn ontwikkeld.

Maar door het coronavirus is alles veranderd en ontstonden financiële problemen en zijn de donaties aan het instituut sterk afgenomen. Dit betekent dat ook veel programma’s geen doorgang meer kunnen vinden. Terwijl juist regelmaat zo belangrijk is voor deze groep mensen.

Met de aanstaande zomervakantie en het eind van het schooljaar in zicht, zijn de mensen die extra zorg nodig hebben, geheel aangewezen op de Shalva-programma’s om hun voortgang in hun ontwikkeling op peil te houden. Zij hebben financiële steun en dus onze donaties hard nodig.

Help ons Shalva te helpen. Dank en Shalom,
Harry Nihom

Uw bijdrage kunt u overmaken op Stichting Lechaim, rekeningnummer NL87RABO0117723800