Beste vrienden,

Aanstaande vrijdagavond begint Rosh Hashana, het Joodse nieuwjaar 5781.

Dit jaar zal dit heel anders gevierd worden dan andere jaren. Vanaf vrijdag twee uur gaat Israël in een Lockdown voor zeker drie weken, dit vanwege de enorme verspreiding van het coronavirus in het land.
Het betekent dat je niet meer dan 500 meter van je huis mag en bijeenkomsten met veel mensen zijn verboden.

Vooral voor de slachtoffers van terreur is dit dubbel zo moeilijk. Hun leven is al zo zwaar en om nu ook met de feestdagen alleen te zijn, valt niet mee.
Ook voor de kinderen van veel van deze families is het een moeilijke tijd. Scholen zijn dicht en ver weg van huis mogen ze niet.

Omdat boodschappen doen vanaf vrijdag ook moeilijk wordt in verband met de lockdown, hebben we een deal gesloten met een bedrijf waar we, als een familie daarom vraagt, wat nodig is aan etenswaren daar thuis kunnen laten bezorgen.

Kortom… er is genoeg werk voor Stichting Lechaim en dus ook voor u.

Laten we de slachtoffers van terreur mooie feestdagen geven, help ons hier financieel mee.

Ik spreek de wens uit dat het komende jaar door onze G’d geleid een goed, gezond en mooi jaar mag worden. Een jaar waarin we ons leven weer allemaal kunnen oppakken.

Shalom, Shana Tova!
Harry Nihom

Uw bijdrage kunt u overmaken op Stichting Lechaim, rekeningnummer NL87RABO0117723800