Israel, 6 juli 2018

Beste ontvanger en lezer,
Zoals bekend wordt de Focus gebruikt om het politieke nieuws van Israel, en informatie over het gebied waar Israel bij betrokken is. Natuurlijk ook het werk van onze stichting Lechaim.
Wij doen ons best om de slachtoffers van terreur in Israel de nodige steun te geven.Gedurende de afgelopen weken hebben wij te doen met branden welke aangestoken worden door jonge Arabische terroristen. Behalve natuurlijk het gevaar voor de huizen, de bossen en de scholen, hebben we te doen met de angst van de kinderen die naar school moeten. Dus naast de grote groep slachtoffers is er een groep bijgekomen.

Daarom vraag ik u allen: help ons met de financiering. De slachtoffers zijn voornamelijk in het zuiden waar wij als stichting toch al veel contacten hebben. De regering heeft een groot aantal militairen ingezet om een zo veilig mogelijke grens met de Gazastrook te hebben.
Dat de droogte invloed heeft op de branden is een duidelijke zaak. Ook hier vragen wij een extra aandacht voor. Een zware periode, zeker voor de diverse boerderijen, die moeten meewerken aan de verdere ontwikkeling van dit gebied.

Iran beschuldigt Israel dat het de wolken boven Iran wegblaast, opdat het niet zal regenen. Een gecompliceerde situatie. Israel heeft eerder aangeboden Iran te helpen met het produceren van water. Maar een probleem is: Israeli’s mogen niet in Iran verblijven.

Afgelopen week waren er 3 aardbevingen in het noorden. Over schade is niets bekend.

President Putin ontmoet minister Netanyahu in Moskou. Enkele dagen later ontmoet Putin president Trump in Helsinki.

Op 3/7 waren Bibi en zijn vrouw Sarah ’s avonds aanwezig bij de viering van de Amerikaanse onafhankelijkheidsdag. Dit jaar belangrijk vanwege de verhuizing van de ambassade naar Jeruzalem. Niet vergeten dat Bibi ook minister van BuZa is. Beiden vechten voor veiligheid en democratie.
Ondanks de kritiek op Bibi zou hij bij eventuele verkiezingen vandaag minister president blijven. Hij is ook een perfecte leider en heeft Israel een belangrijk land gemaakt.
Het IDF, het Israelische leger, stuurt een groot aantal vrachtwagens met goederen naar de Syrische vluchtelingen.

Australie geeft minder financiën aan de PA. De reden is het feit dat dit geld gebruikt wordt voor terrorisme.
Rusland zal haar ambassade verhuizen naar Jeruzalem. Dit niet eerder dan wanneer de beide landen hun problemen hebben opgelost.
Israel blijft denkelijk lid van de UNESCO. Het afgelopen jaar zijn namelijk geen resoluties tegen Israel aangenomen.
Bibi heeft ook een ontmoeting met koning Abdullah. Discussie over het organiseren van rust in het Midden-Oosten.

Zoals eerder doorgegeven is er gelukkig weinig nieuws dat ook voor u van belang zou kunnen zijn.
Ik ben zo vrij om wel nogmaals aan u door te geven dat wij als stichting de opdracht hebben slachtoffers van terreur financieel te steunen. Zonder u is dat moeilijk.
Onze bankrekening: stichting Lechaim NL87RABO0117723800
Geef bij betaling aan als u ook een boom wilt laten planten.
Een prettig weekend gewenst.
Shalom en groet

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)
* Stichting Lechaim heeft de ANBI status.

Wekelijks ontvangt u gratis de Focus met nieuws uit Israel, en soms vragen wij u om het werk onder slachtoffers van terreur te steunen. U kunt ons regelmatig steunen door zelf een periodieke overboeking in te stellen in uw Internetbankieren. U kunt dan zelf de termijn en het bedrag instellen en veranderen wanneer u dat wilt.