Beste mensen,

Vanuit een ongelofelijk heet Israël: shalom! Het land verkeert al een paar dagen in een hittegolf en de temperatuur varieert van 40 graden in het westen, noorden en centrum van het land tot wel 50 graden in het zuiden.
Oudere mensen wordt geadviseerd binnen te blijven en dat doe ik dan ook.

Israël heeft sinds zondag een nieuwe regering, er is wat tijd overheen gegaan voordat de samenstelling lukte, maar nu lijkt er een brede en goede regering. Met als bijzonderheid voor het eerst een minister van Ethiopische achtergrond. De 39-jarige Pnina Tamano-Shata is benoemd tot minister van immigratie. Een belangrijke post gezien de stromen Joden die nog steeds naar Israël emigreren.

Het andere, wat verdrietige nieuws is dat mijn vrouw, we zijn bijna 64 jaar getrouwd, in het ziekenhuis ligt sinds een paar dagen. Laten we bidden en hopen dat zij snel gezond en wel weer thuis komt. Ik was gisteren in het ziekenhuis en het raakte me met hoeveel zorg de verpleging daar bezig is. Ik ging met een gerust hart terug naar huis.

Rest mij verder u, zoals in iedere Focus, op het hart te drukken, ons financieel te steunen. Slachtoffers van terreur hebben er niet voor gekozen slachtoffer te zijn, het is hen overkomen. Slachtoffers van terreur is voor het leven, ook dat is geen keuze.

Het minste dat wij kunnen doen, is hen financieel te ondersteunen en hen te laten weten dat we ze niet vergeten. Ook niet in deze coronacrisis.

Daarom beste lezers, vergeet het doel van onze stichting niet!

Shalom en bij voorbaat dank,
Harry Nihom

Uw bijdrage kunt u overmaken op Stichting Lechaim, rekeningnummer NL87RABO0117723800