Israel, 20 juni 2018

Geachte lezer,

Vanmorgen vanuit Gaza vijfenveertig raketten op Israël.
Een afschuwelijke werkelijkheid

Al jaren ontvangt u van mij vrijwel wekelijks een nieuwsbrief. Soms wat langer, dan weer wat korter. We zitten inmiddels op nummer 671. Bijna vanaf het begin doe ik steeds weer een oproep aan u om geld te geven voor slachtoffers van terreur. Het zijn slechts woorden, dat ben ik me zeer bewust. Maar het is nu eenmaal niet zo dat ik u allen de situatie van dichtbij kan laten zien.
Toch wil ik u (helaas wederom) meenemen naar de afschuwelijke werkelijkheid van het zuiden die al veel te lang aan de gang is.

Ook de afgelopen dagen – en ik weet het dit haalt het internationale nieuws niet – worden de kinderen in het zuiden iedere morgen wakker gemaakt door luchtalarmen. Dat betekent bijvoorbeeld in Sderot dat ze daar een paar luttele seconden hebben om naar een veilige plek te komen.
Traumatische ervaringen en ik herhaal mijn woorden nog eens, een afschuwelijke werkelijkheid.

Ik woon met mijn vrouw in het centrum van Israël. Terwijl ik u schrijf staat mijn raam open. Buiten hoor ik vrolijke kinderen spelen in de crèche. Ik ga zo ontbijten met mijn vrouw. Het leven in de rest van Israël gaat gewoon door. Maar in het zuiden is het een voortdurende kwelling voor iedereen die er woont. We kunnen het niet negeren. Het is onze plicht te helpen.

Dagelijks komen er slachtoffers van terreur bij … help ons hen een beter bestaan te geven. Ieder mens heeft daar recht op. Ik ga het u niet vragen, u weet wat te doen!

Shalom,
Harry Nihom

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)

Wekelijks ontvangt u gratis de Focus met nieuws uit Israel, en soms vragen wij u om het werk onder slachtoffers van terreur te steunen. U kunt ons regelmatig steunen door zelf een periodieke overboeking in te stellen in uw Internetbankieren. U kunt dan zelf de termijn en het bedrag instellen en veranderen wanneer u dat wilt.