Israel, 25 augustus 2018

Geachte lezer,

Terwijl ik deze nieuwsbrief samenstel, realiseer ik me dat dit denkelijk in de komende maand de laatste is. Zoals al eerder doorgegeven, vlieg ik over enkele dagen naar Nederland om ons werk met onze bestuurders en andere actieve Lechaimwerkers door te nemen. Wij ontvangen te weinig donaties en hebben daardoor te weinig financiën om te voldoen aan de reële verzoeken.
Hoewel de algemene situatie in het land redelijk goed is, hebben we wel de niet te genezen slachtoffers van terreur en de dagelijkse gevechten langs de Gazastrook,waarbij kinderen binnen 20 seconden de schuilkelder in moeten rennen.
Zoals ook eerder doorgegeven vieren we Joods Nieuwjaar op 10 en 11 september, Grote Verzoendag 19 september, Loofhuttenfeest op 24 tot 31 september.
Ik doe een beroep op u allen om alle slachtoffers te helpen de feesten te vieren zoals dat de gewoonte is.
Wij zijn u bij voorbaat dankbaar.

Israel
* De christenen in Israel waarderen de democratie en accepteren hun geconcentreerde minderheid.
* Israel en Rusland hebben afgesproken dat de Iraanse troepen uit Syrië moeten worden verwijderd.
Colombia erkent Palestina als een staat.
Israel is teleurgesteld en verbaasd,
Israel organiseert in 2019 het Song Festival

De PLO
De Palestijnen hebben afgelopen maand de belangrijkste posities vastgelegd. Totaal 30 posities met als hoofd Abu Mazen. Saeb Erekat is hoofd onderhandelingen. Abu Mazen heeft door de splitsing van de posities grotere invloed op de PLO.

De Paus bezoekt Ierland. Dat is het geval na 40 jaar.

Bibi was op 13 augustus in Litauen. Daar was hij aanwezig tijdens een bijeenkomst van de Baltische staten.

Egypte bemiddelt tussen Israel en de Hamas om tot een wapenstilstand te komen.

Bibi en Bolton, de Amerikaanse agent, hebben diverse ontmoetingen gehad, en nu nog, om een oorlog te voorkomen.

Argentinië heeft de relatie met Israel opgezegd.

Mocht U mij willen ontmoeten of tel. contact willen hebben, mijn tel.nr. in Nederland is 06-19042263.

Shalom en groet

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)
* Stichting Lechaim heeft de ANBI status.

Wekelijks ontvangt u gratis de Focus met nieuws uit Israel, en soms vragen wij u om het werk onder slachtoffers van terreur te steunen. U kunt ons regelmatig steunen door zelf een periodieke overboeking in te stellen in uw Internetbankieren. U kunt dan zelf de termijn en het bedrag instellen en veranderen wanneer u dat wilt.