Deze week ontdekte ik dat ik al meer dan vijfentwintig jaar de Focus verstuur. Dat is een lange tijd. Tot nog niet zo lang geleden een keer per week, nu ik wat ouder word, lukt me dat niet meer. Maar het blijft belangrijk u steeds weer alert te maken op onze stichting die als enig doel heeft slachtoffers van terreur te steunen.

Deze week staat in het teken van het Eurovision Songfestival, dat in Tel Aviv wordt gehouden. Een internationaal evenement, waardoor het land wordt overstroomd met toeristen en pers.

En er vond plaats de World Team Cup rolstoeltennis. Beide evenementen zorgen voor volgeboekte hotels en positief nieuws in de media.

Aan de grens met Gaza is het sinds ruim een week weer rustig, maar voor de bewoners in ondere andere Sderot ‘trilt’ de rakettenregen nog na. Rust is fijn, maar altijd is er dat gevoel van ‘het kan zomaar weer gebeuren’, en zoals veel van de slachtoffers van terreur die we steunen ons altijd vertellen: ‘We proberen te leven en vooruit te kijken, maar de traumatische ervaringen van jarenlange terreur is traumatisch.’

Steun ons, blijf ons steunen, zoals u van ons weet, uw geld komt goed terecht.

Shalom vanuit een zonnig en warm Israël,
Harry Nihom

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)
* Stichting Lechaim heeft de ANBI status.