Beste lezers,

Het Eurovisie Songfestival dat dit jaar plaatsvond in Tel Aviv is al weer een week achter de rug. Maar de positieve reacties op de organisatie in Israël blijven binnenstromen. Een perfect georganiseerde en prachtige promotie voor het land.

Tijdens de dagen van het festival was het onrustig aan de grens met Gaza. In Tel Aviv merk je daar weinig van, ook al is de afstand niet heel groot. Maar in Sderot, waar een groot gedeelte van onze slachtoffers van terreur woont, wel.

Alleen grote acties vanuit Gaza halen de internationale media. Misschien is dat ook wel goed, want onrust in het land kan het toerisme beïnvloeden. Maar voor de slachtoffers van terreur is het niet goed, want die mogen niet vergeten worden.
Help ons en help hen!

Over ruim een week komt de burgemeester van Sderot, Alon Davidi, naar Nederland om een paar lezingen te houden over het thema: Een stad leiden tijdens 17 jaar terreur. maandag 3 juni in Dordrecht en dinsdag 4 juni in Zwolle

Namens alle slachtoffers, shalom, en dank voor uw hulp,
Harry Nihom