Israel, 30 juli 2016

Sta mij toe om allereerst diegenen, die al een donatie hebben gestort voor het Sderot-project op de rekening van stichting Lechaim oprecht te bedanken voor hun donatie. Een positieve verrassing, omdat in die oproep was nagelaten onze bankrekening toe te voegen.

Hoewel het duidelijk vakantietijd is en er amper bijzonder nieuws is, is het wel een vaste situatie geworden dat ISIS-leden en andere terroristen de indruk geven dat personen op eigen initiatief aanslagen plegen. Het bijna onaanvaardbare is tevens dat het terrorisme niet uitsluitend gericht is op Israel maar wereldwijd. Met alle respect voor iedere oprechte religie is het duidelijk dat de islam iedere dag meer invloed heeft. Daarom is het vreemd dat er geen maatregelen worden genomen door onze politieke en religieuze leiders. Iedere dag zijn er ook meer aanslagen dan u in de krant leest of op de tv kunt zien.
Is dit angst, of gebrek aan (inter)nationale samenwerking ? Continue reading