Israel, 1 februari 2019

Op 1 november 2005 riep de toenmalig secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Kofi Annan, 27 januari uit tot een internationale dag van herdenking. Op die dag in 1945 vond de bevrijding van Auschwitz plaats. Over de hele wereld worden op deze dag de slachtoffers herdacht van die vreselijke, afschuwelijke jaren.
Belangrijk, opdat we nooit mogen vergeten.

Als door een wonder overleefden mijn moeder, mijn broer en ik de Tweede Wereldoorlog. Maar veel familieleden, waaronder mijn vader, tantes, ooms, neefjes en nichtjes niet.
Overleven geeft een verantwoordelijkheid. Zo heb ik dat altijd gevoeld. Naar het verleden, het heden en ook de toekomst.

Misschien komt hier mijn drive vandaan, om tot vandaag, ondanks mijn hoge leeftijd, me te blijven inzetten voor slachtoffers van terreur. Het is voor mij onmogelijk deze strijd op te geven.
Steeds weer betrek ik u hierbij. Want dit werk is alleen te doen met uw hulp, met uw donatie.
Opdat we niet vergeten.

Namens het Lechaim bestuur mijn dank en een goed weekend,

(Rabobank Voorne-Putten Rozenburg)
* Stichting Lechaim heeft de ANBI status.